Pengenalan

Posted by ash | 9:11 PM | 0 comments »

Latarbelakang Syarikat

Jus Jambu Batu Merah adalah keluaran Syarikat Golden Hope Food & Beverages, salah satu anak syarikat dalam kumpulan Sime Darby Group. Ia mempunyai ladang Jambu Batu Merah atau Pink Guava ini seluas 1250 ekar dan merupakan ladang Jambu Batu Merah atau Pink Guava yang terbesar di dunia yang terletak di Sitiawan, Perak.

Semenjak tahun 2006, Golden Hope Food & Beverages telah mengeluarkan sebanyak 9 juta kg. jambu batu merah ini dan ia merupakan 15% dari jumlah pasaran keseluruhan keluaran Jambu Batu Merah dunia. Syarikat ini telah memasarkan produk Jambu Batu Merah ini ke pasaran Eropah, USA. Timur Tengah, China dan Jepun. 

Bagi merancakkan lagi pemasaran produk Jus Jambu Batu Merah ini di pasaran tempatan, Golden Hope Food & Beverages telah melantik syarikat Kumpulan Matahari Sdn Bhd untuk bertindak sebagai Marketing Arm bagi mereka untuk memasarkan produk ini.







'PINK GUAVA'

PINK GUAVA mempunyai LYCHOPENE.
LYCHOPENE ialah antioksidan yang bermaksud antikanser.
LYCHOPENE berfungsi sebagai anti penuaan / awet muda dan mempercantikkan kulit serta mencuci dan melancarkan perjalanan darah.
Semua buah-buahan atau sayur-sayuran yang berwarna merah mempunyai LYCHOPENE termasuklah tomato, strawber, lobak merah, tembikai, cili merah dll. Buah-buahan berwarna adalah lebih baik daripada yang tidak berwarna.

KHASIAT JUS JAMBU BATU MERAH (PINK GUAVA)

Jus Jambu Batu Merah ini mengandungi banyak nutrisi yang kita tidak ketahui ramai. Malah ia adalah lebih baik daripada buah-buahan import. Antara kandungan nutrisi didalam Jus Jambu Batu Merah ini adalah:

1.  Mengandungi kandungan Vitamin C, 5 kali ganda lebih daripada buah Oren, sesuai untuk mereka-mereka yang mengalami masalah demam, selsema, batuk dan lain-lain yang berkaitan
2.  Kandungan Kalsium dan iron yang tinggi, amat membantu bagi mereka yang mengalami masalah gusi berdarah, masalah gigi dan sebagainya.
3.  Ia turut membantu meredakan cirit-birit, gangguan gastrik dan mengurangkan kesakitan.
4.  Ia turut mengandungi agen anti free radicals dimana ia dapat mengurangkan kekejangan.
5.  Jus Jambu Batu Merah ini turut dapat meningkatkan fungsi jantung.
6.  Jus Jambu Batu Merah keluaran Golden Hope Food & Beverages ini diproses secara semula jadi dengan tidak mengandungi pewarna tambahan, perisa tambahan dan juga gula. Dengan demikian ia amat sesuai untuk mereka-mereka yang mengalami masalah kecing manis kerana ia dapat membantu mengurangkan paras gula dalam darah.


MAKLUMAT NUTRISI DAN KESIHATAN

COMPOSITION CHART GUAVA
(Per 100 grams)
Vitamin C 242
Vitamin A 280
Calories 62
Calcium 23
Iron 0.9
Fiber 5.6
Carbohydrate 15
Protein 0.8
Fat 0.6
Phosphorus 42
Sodium 4
Potassium 289
Thyamin 0.05
Riboflavin 0.05
Niacin 1.2
  • Mengandungi Vitamin C 5 kali ganda lebih daripada oren.
  • Kandungan tinggi dalam kalsium dan iron.
  • Membaiki keadaan cirit-cirit, mengurangkan kesakitan.
  • Anti free radicals, mengurangkan kekejangan.
  • Meningkatkan fungsi jantung,
  • Mengurangkan paras gula dalam badan.

FAKTA-FAKTA NUTRISI 'PINK GUAVA'

Jambu batu adalah satu sumber yang baik beberapa jenis vitamin dan mineral, termasuk vitamin C, vitamin A, kalsium, kalium dan folate. Ia adalah juga satu sumber yang baik gentian, yang dikenali untuk membantu mencegah kanser gastrousus, serta merendahkan tahap-tahap kolesterol. Tambahan pula, tahap vitamin C jambu batu adalah lima kali lebih tinggi daripada oren.

Jus “Pink Guava” mampu menurunkan paras kolestrol dalam badan sebanyak 18.8%. Disyorkan mengambilnya setiap hari dalam jumlah mencukupi bagi memastikan khasiatnya bertindak balas kepada tubuh. Jumlah yang disyorkan ialah 400gm sehari, selama empat minggu. Bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan tanpa melupakan diet seimbang, jambu batu merah adalah pilihan yg sesuai.

Sunrise-Guava Puree adalah 100% GMO and bebas allergen, segar, asli serta halal. Ia juga banyak digunakan  untuk campuran dalam pembuatan ice-cream, forzen desserts, yoghurt, Jelly buah-buahan, campuran dalam makanan bayi fruit jelly dan sebagainya.



KEBAIKAN 'PINK GUAVA'



Negara
Faedah & Kelebihan
MalaysiaMengatasi masalah kulit & cirit birit
Cuba Masalah dalaman & perut
Ghana Sakit sendi, gigi (gusi) & cirit birit.
Tahiti Tonik kulit.
China Kencing manis.
Chili/Peru Perkukuhkan gigi & gusi
 
Negara
Pengesahan Kegunaan Perubatan Dunia
Amazonia, Brazil, Cuba, Ghana, Haiti, India, Malaysia, Mexico, Peru, Philipina, Trinidad, China & Europe
Masalah Kulit, Gigi, Gusi, Mulut, Perut, Kencing Manis, Darah Tinggi, Jantung, Pernafasan, Masalah Kaum Lelaki, Masalah Wanita, Asma, Batuk, Demam, Gout, Masalah Paru-Paru, Gastrik, Ulcer, Masalah Usus & Sakit Sendi.

 








0 comments